هلال دوستی


تریاک ها را اینگونه بسوزان

تریاک سوزانی در اصفهان

در هفته مبارزه با مواد مخدر، بیش از یک تن مواد مخدر در اصفهان امحاء شد.

 

 


ادامه مطلب
نويسنده: علی جاوری | برچسب:,<-PostCategory->

کاریکاتور:توصیه های هوایی

معاونت اجتماعی تهران بزرگ توصیه هایی را به افرادی که قصد مسافرت با هواپیما را دارند ارایه داد.

کارتون مسافرت با هواپیما

طرح از حسین صافی

منبع:خبرآنلاین

نويسنده: علی جاوری | برچسب:,<-PostCategory->

جالبترین عکس یک خرس قطبی

نوربرت روزینگ این عکس را درسواحل یخی شمال کانادا گرفته است. وضعیت بزرگ‌ترین شکارچی روی خشکی در این عکس آن‌قدر جالب بوده که این تصویر را در فهرست پرفروش‌ترین محصولات نشنال‌جئوگرافیک قرار داده است.

خرس‌های قطبی این روزها حال‌وروز خوشی ندارند. وزن خرس‌های قطبی سال‌به‌سال کاهش می‌یابد، زیستگاه یخی آن‌ها روز به روز محدودتر می‌شود و اگر اقدامی برای جلوگیری از افزایش دمای زمین انجام نشود، شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور فقط عکسی از آنها به یادگار بماند.

منبع:خبرآنلاین

نويسنده: علی جاوری | برچسب:,<-PostCategory->

معجزه حیات

در طول 4 میلیارد سالی که از پیدایش حیات روی زمین گذشته، هیچ پدیده طبیعی نتوانسته حیات روی زمین را منقرض کند. این جوانه سرخس که پس از 32 سال از ترک گدازه‌های منجمد سر بیرون آورده، موید این موضوع است.
این گدازه‌های منجمد ماحصل فوران آتشفشان کیلایی در سال 1979 / 1358 است. این آتشفشان در جزیره بزرگ هاوایی واقع شده است

منبع:خبرآنلاین

نويسنده: علی جاوری | برچسب:,<-PostCategory->

جدیدترین فهرست موجودات در خطر انقراض

چشم درشت اندونزی
میمون شبگرد هندی جزیره سیائو براثر آتشفشان و البته شکارچی‌ها،‌ به تازگی در لیست حیوانات در معرض خطر انقراض قرار گرفته است. این گونه تنها در یکی از جزایرکوچک اندونزی زندگی می‌کند که یک آتشفشان فعال دارد. همچنین بومیان در دهه گذشته 80 درصد آن‌ها را شکار کرده‌اند.
لاک‌پشت باتلاق
این لاک‌پشت کوچک،‌ لاکی به اندازه 7.9 تا 11.4 سانتیمتر دارد و بومی شرق آمریکا است. پیشروی تالاب‌ها و زه‌کشی، محل قابل سکونت برای این موجود را کاهش می‌دهد. البته این لاک‌پشت‌ها در مقایسه با اقوام آسیایی خود در معرض خطر کم‌تری هستند،‌ اما علاقه آسیایی به خوردن لاک‌پشت و نگهداری از آن به عنوان حیوان خانگی، می‌تواند برای همه لاک‌پشت‌ها دردسر ساز شود.
سمندر کوتوله
سمندر بالارونده چوج، از خانواده سمندرهای کوتوله و ساکن گوآتمالا است. این سمندرها در قسمت‌های محدودی از جنگل‌های منطقه یافت می‌شوند که بخش زیادی از آن بر اثر آتش‌سوزی یا تبدیل جنگل به مزرعه از بین رفته است. مسئولین منطقه در تلاشند آن چه از جنگل باقی مانده را برای نجات این موجودات نگه دارند.
غزال عربی
البته بازنگری سالانه لیست قرمز همیشه هم ناامیدکننده نیست. برای مثال، ‌امسال غزال عربی از طبقه در معرض خطر، ‌به طبقه آسیب‌پذیر منتقل شده است، ‌چون طی سال‌های گذشته با توجه فراوان محیط‌دوستان، تعداد آن‌ها از تنها چند عدد، ‌به حداقل یک هزار رسیده است. در نتیجه اگر بخواهیم،‌ می‌توانیم حیوانات در معرض خطر را نجات دهیم.
وزغ دلقک
امسال 19 قورباغه، وزغ و سمندر جدید به لیست در معرض خطر اضافه شده‌اند، ‌از جمله این وزغ دلقک اهل پرو. جستجوهای فراوان برای یافتن این موجود درسال گذشته، ‌تنها به دو عدد رسید. یعنی به احتمال زیاد تنها 2 وزغ دلقک روی زمین باقی مانده است! چیزی تا انقراض باقی نمانده است، ‌اگر فکری برایشان نکنیم.
منبع:خبرآنلاین

نويسنده: علی جاوری | برچسب:,<-PostCategory->

پلنگ شیرخوار

 یکی از زیست‌شناسان باغ‌وحش و آکواریوم پوینت‌دیفیانس در واشنگتن در حال شیر دادن به یک توله‌پلنگ ابری است. پلنگ ابری (Clouded Leopard) جزو نادرترین گونه‌های پلنگ و ساکن جنگل‌های آسیای جنوب‌شرقی است.

منبع:خبرآنلاین

نويسنده: علی جاوری | برچسب:,<-PostCategory->